Metodické články

Podzimní pravidla k udržení fyzické a duševní pohody

Podzimní pravidla k udržení fyzické a duševní pohody
Stejně jako v přírodě pozorujeme změny ročních období, mění se i nastaveni organismu. Sychravé dny, období virů, bacilů a bakterií a méně pohybu vedou k oslabení imunity a podporují stres.

Důležitá je pravidelnost a řád ve stravování

  • Pravidelná a pestrá strava(tuky, sacharidy, bílkoviny, minerály, vitamíny a vláknina v pravidelných intervalech)
  • Přesun k tepelnému zpracování zeleniny, vaření zeleninových polévek (brokolice, květák, kapusta, dýně...Obsahují důležité živiny a vlákninu).
  • Zařazení probiotik (kyselé zelí, kysané mléčné výrobky). Podpoříte tak lepší trávení a funkce všech ostatních orgánů.
  • Přísun důležitých minerálů a vitamínů (maso, ryby, luštěniny, oříšky. hl. vlašské, mandle, kešu, olejovky, brokolice, vejce, banány, avokádo, mléčné výrobky - kysané a tvrdé sýry). Železo, vápník a vitamín D jsou důležité pro tvorbu kostí a pro posílení imunity.
  • Pravidelný pitný režim po celý den i v chladnějším období. Nejlépe po malém množství, doporučuje se 30ml na 1 kg váhy, nepočítá se tekutina v době tréninku. Nejvhodnější je teplý nebo vlažný nápoj, ten vede k lepšímu trávení a tím lepšímu vstřebávání důležitých látek do organismu a následně posílení imunity. Horké a studené nápoje tvoří "šoky" v organismu a podporují tím množení virů a bakterií. Vhodná je voda, slabý čaj nebo minerálka s nízkým obsahem cukru!! Přeslazené nápoje vedou k vysokému nárůstu obezity u dětí!!
  • Levné sušenky s náplní , tyčinky s polevou, brambůrky, hranolky, nekvalitní uzeniny, smažená jídla ve fastfoodech obsahují nevhodné tuky, které !! odbourávají vápník v těle a vedou k obezitě!! Nevhodné tuky zahušťují krev, tím zpomalují krevní oběh, dochází tak k nedostatečnému prokrvení orgánů - vliv na snížení výkonu srdce, mozku atd.
  • Dostatečný spánek před půlnocí je výborná regenerace a doplnění energie do celého organismu.
  • Povídejme si s dětmi o tom, co je těší, co je baví, co je trápí. Zájem a podpora se velkou měrou podílí na fyzické i duševní pohodě dětí a je součástí cesty k lepším výsledkům naších dětí!

úterý 20.10.2020 | Dáša Černá | Přečteno: 653

Další články


Rozpis zápasů / Výsledky

7.8.2021, 17:00, Chodov T.
Chodov – FC Háje
Muži B
8.8.2021, 17:00, Kunratice T.
Kunratice – FC Háje
Muži A
11.8.2021, 10:15, SK Zásada T.
Jablonec – FC Háje
Starší dorost
11.8.2021, 12:30, SK Zásada T.
Jablonec – FC Háje
Mladší dorost
14.8.2021, 10:15, Nad Přehradou T.
FC Háje – Spoje
Muži A
14.8.2021, 13:30, Nad Přehradou T.
FC Háje – Motorlet B
Starší dorost
14.8.2021, 15:45, Nad Přehradou T.
FC Háje – Motorlet B
Mladší dorost
15.8.2021, 10:00, Areál Klíše T.
Ústí nad Labem – FC Háje
Starší žáci A (2007)
15.8.2021, 12:00, Areál Klíše T.
Ústí nad Labem – FC Háje
Starší žáci B (2008)
15.8.2021, 13:30, Nad Přehradou T.
FC Háje – Roudnice nad Labem
Mladší žáci A (2009)
15.8.2021, 13:30, Nad Přehradou T.
FC Háje – Roudnice nad Labem
Mladší žáci B (2010)
15.8.2021, 17:00, Háje UMT.
FC Háje – Dubeč
Muži B
18.8.2021, 17:30, Chabry T.
Dolní Chabry – FC Háje
Muži A
19.8.2021, 18:30, Újezd P4 UMT.
Újezd P4 B – FC Háje
Muži B
21.8.2021, 10:00, SA Poliklinika
Chomutov – FC Háje
Starší dorost
21.8.2021, 12:15, SA Poliklinika
Chomutov – FC Háje
Mladší dorost
21.8.2021, 17:00, Tempo UMT.
Tempo – FC Háje
Muži A