Recepty

Jak posílit imunitu u sportujících dětí

Jak posílit imunitu u sportujících dětí
Je všeobecně známé, že sportující děti mají lepší imunitu, než děti, které nesportují. Obzvlášť to platí pro fotbalisty, protože trénují až do pozdního podzimu venku a mnohdy mají zápasy za vydatného sněžení ☺. Otužování tedy skvěle přispívá k podpoře imunity.

Rozhodla jsem se věnovat tomuto tématu v době chřipek a viróz a stručně odpovědět na otázku:

CO UDĚLAT, ABYCHOM DĚTEM ZVÝŠILI IMUNUTU A OBRANYSCHOPNOST ORGANIZMU?

Ví se, že imunitu výrazně ovlivňuje nejen sport a pobyt v kolektivu, ale i psychická pohoda jak doma, tak ve škole. Můžeme ke zvýšení obranyschopnosti přispět i pestrou stravou, která by měla obsahovat vitamíny, minerální látky, probiotika a bílkoviny. V tomto období „bacilů“ musíme zvýšit spotřebu vitamínu C, ale i B a dalších.

1. Vitamíny – ovoce a zelenina v 5ti denních dávkách, tedy ke každému jídlu během dne.

V tomto období C - citrusy, brokolice, rajčata, kysané zelí, brambory...

B5 – luštěniny, ořechy, semínka, drůbež

A – mrkev, zelí, kapusta, špenát, rybí tuk, mléčné výrobky…

D – ryby, vaječný žloutek…

2. Probiotika – kvalitní kysané mléčné výrobky

Kefíry, podmáslí, kysané zelí, jogurty

3. Minerály - zejména zinek a selen

Ryby, drůbež, libové maso, obiloviny, luštěniny, mléčné výrobky, ořechy, dýňová

Semínka, játra, hovězí maso

4. Bílkoviny – zejména v podobě ryb (omega 3 mastné kyseliny jako bonus)

Maso, vejce…

V zimních měsících je dobré i tepelné zpracování pro zahřátí organizmu, ne studené saláty, které se hodí více v létě. Používejte koření jako skořici, zázvor, pepř, česnek, cibule, křen. S imunitou souvisí i pitný režim v podobě čajů (šípkový, kopřivový, zázvorový, výborná je i echinacea- třapatka). Tyto čaje oslaďte medem, pokud voda, tak vlažná s citronem.

S přicházejícím podzimem je třeba se nad tímto tématem zamyslet více. Zabráníme tak našim fotbalistům neúčast na trénincích, zápasech a turnajích. Podpořte vaše děti správnou stravou, přispějete k jejich radosti a zdraví.

Těším se na naše pravidelném setkání a na přednášce!


pátek 18.10.2019 | Dáša Černá | Přečteno: 749

Další články


Rozpis zápasů / Výsledky

9.8.2020, 17:00, ČAFC T.
ČAFC – FC Háje
Muži A
10.8.2020, 18:00, Třemošnice
Čáslav – FC Háje
Starší žáci A (2006)
11.8.2020, 16:15, Háje UMT.
FC Háje – Meteor
Mladší žáci A (2008)
11.8.2020, 18:00, Třemošnice
Cidlina – FC Háje
Starší žáci A (2006)
13.8.2020, 15:00, FA Praha
FA Praha – FC Háje
Mladší žáci A (2008)
15.8.2020, 10:30, Nad Přehradou T.
FC Háje – Hrdlořezy
Muži A
16.8.2020, 10:00, Vyšehrad UMT.
Vyšehrad – FC Háje
Starší žáci A (2006)
16.8.2020, 17:00, Háje UMT.
FC Háje – Junior
Muži B
22.8.2020, 10:30, Nad Přehradou T.
FC Háje – D. Počernice
Muži A
23.8.2020, 17:00, Háje UMT.
FC Háje – Kyje
Muži B
29.8.2020, 10:45, Kunratice T.
Kunratice – FC Háje
Muži A
29.8.2020, 17:00, Chodov T.
Chodov – FC Háje
Muži B
5.9.2020, 10:30, Nad Přehradou T.
FC Háje – Spoje
Muži A
6.9.2020, 17:00, Háje UMT.
FC Háje – Dubeč
Muži B
12.9.2020, 10:00, Tempo UMT.
Tempo – FC Háje
Muži A
12.9.2020, 17:00, Újezd nad Lesy T.
Újezd n. Lesy – FC Háje
Muži B
19.9.2020, 10:30, Nad Přehradou T.
FC Háje – Troja
Muži A