Recepty

Mléko a mléčné výrobky nejen pro sportující děti

Mléko a mléčné výrobky nejen pro sportující děti
Další stravovací vstup našich trenérek.

Doporučení

Mléčné výrobky mají velký význam pro kvalitu kostí a svalů. Obsahují bílkoviny a vápník pro růst a vývoj kostí nezbytné. Mluvíme zejména o mléčném tuku, který je obsažen zejména v těchto mléčných výrobcích

Jogurty

Zákysy

Tvaroh

Z těchto základních mléčných potravin můžeme dále tvořit další chutná jídla, která si děti oblíbí, například tvarohové pomazánky a nákypy.

Je dobré zdůraznit, že tvaroh a jogurty nedoporučujeme nízkotučné, ty obsahují škrob a neobsahují tuk, který je pro vstřebávání vápníku důležitý - tuk mléčný (obs. beta palmitát). V nízkotučných výrobcích bývá obvykle i větší množství cukru. Dětem můžeme tedy dát polotučný i tučný výrobek.

Sportujícím dětem doporučujeme pravidelný a dostatečný příjem kysaných mléčných výrobků, vhodné je tvaroh zařazovat jako druhou večeři, urychlíme tím tak svalovou regeneraci (kasein) během noci a prohloubíme a zkvalitníme spánek.

Samozřejmě a vždy zdůrazňujeme, že rodiče by měli jít dětem příkladem a jestli dětem nechutnají některé potraviny, doporučujeme tedy pomalu zkoušet, protože chuťové buňky jsou návykové, vše se dá i tréninkem ve stravě naučit☺.

Chcete nějaké recepty? Napište nám☺

vyziva.dagmar@seznam.cz


středa 15.1.2020 | Dáša Černá, Kristýna Špinková | Přečteno: 1020

Další články